ZARZĄDZANIE

To kierunek studiów, którego absolwenci zostają wyposażeni w wiedzę o teoretycznych i praktycznych aspektach funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, instytucji gospodarczych i administracyjnych, krajowych i międzynarodowych. Zdobywają oni umiejętności kierowania organizacjami we wszystkich ich obszarach. To kierunek dla ludzi kreatywnych i otwartych, którzy chcą osiągnąć sukces w prowadzeniu własnej firmy lub na stanowiskach menedżerskich w prywatnych przedsiębiorstwach czy administracji państwowej.
Poziom: Studia II stopnia
Tryb: Stacjonarne / Niestacjonarne SN realizowane są w systemie hybrydowym 50% online
Czas trwania: 2 lata / 4 semestry
Praktyki: 480 godz. dydaktycznych
Tytuł zawodowy: Magister
Profil: Praktyczny profil studiów
Absolwenci studiów I st. w Akademii WSEI są przyjmowani na studia II st. i otrzymują dodatkowe bonifikaty przeznaczone dla absolwentów Uczelni.
Kompetentna kadra menedżerska to podstawa funkcjonowania i rozwoju każdej organizacji, w tym m.in. firmy, instytucji, administracji rządowej i samorządowej oraz pozarządowej.
Zarządzanie stanowi ofertę kształcenia dla osób z predyspozycjami kierowniczymi pozwalającą na zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania współczesnymi organizacjami, bez względu na rodzaj działalności: biznesowej, publicznej, pozarządowej; ich formę organizacyjno-prawną i rodzaj własności czy też wielkość.
Kierunek Zarządzanie II stopnia przygotowuje absolwentów do roli przedsiębiorcy lub też skutecznego działania na stanowiskach kierowniczych różnego szczebla w sektorze publicznym i pozarządowym. Osoby aktualnie pełniące lub planujące zająć w przyszłości stanowisko menedżerskie w firmach lub instytucjach publicznych i pozarządowych czy też zainteresowane wartościowym zaplanowaniem ścieżki kariery zawodowej, zdobędą umiejętności związane z rozwojem kompetencji kierowniczych i wykorzystaniem różnorodnych narzędzi potrzebnych do zwiększania efektywności oraz rozwoju organizacji.
Specjalności
Specjalność ta umożliwia pogłębienie wiedzy i umiejętności potrzebnych do podjęcia pracy w organach administracji rządowej oraz samorządowej wszystkich szczebli, prowadzeniu działalności gospodarczej w sektorze kultury, w organizacjach pozarządowych, stowarzyszeniach i fundacjach. W toku studiów uczestnicy nabywają między innymi wiedzę konieczną do administrowania instytucjonalnymi działaniami wspierającymi proces edukacyjny. Absolwent nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji oraz sposobów skutecznego i efektywnego rozwiązywania tych problemów. Absolwent posiądzie umiejętności organizowania pracy zespołowej i kierowania zespołami oraz skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania. Jest przygotowany do pracy na stanowiskach: specjalistycznych w systemie zarządzania, menadżerów średniego i wyższego szczebla, doradców i konsultantów w organizacjach o charakterze gospodarczym lub publicznym, a także do prowadzenia własnej działalności.
Absolwenci tej specjalności posiadają umiejętności:
- kierowania podmiotami i zespołami ludzkimi, planowania i organizowania pracy zespołowej, stosowania odpowiednich sposobów motywowania,
- zarządzania i kontrolowania w warunkach ryzyka i niepewności, również w warunkach internacjonalizacji działalności oraz różnic kulturowych,
- potrafią krytycznie analizować, interpretować i oceniać zjawiska z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej.
Perspektywy zawodowe
- administracja rządowa i samorządowa,
- doradców i konsultantów w organizacjach o charakterze publicznym, samorządowym, organizmach pozarządowych, stowarzyszeniach i fundacjach non-profi.
Specjalność ta umożliwia pogłębienie wiedzy standardowej z zakresu marketingu i rozwój umiejętności wykorzystania nowoczesnych instrumentów marketingowych, opartych na współcześnie stosowanych narzędziach technologii cyfrowej. Specjalność przygotowuje też do podejmowania decyzji i współudziału w odpowiedzialnym zarządzaniu marketingowym organizacją i budowaniu jej pozycji w świecie gospodarki globalnej.
Absolwenci tej specjalności potrafią:
• wykorzystać narzędzia i instrumenty nowoczesnych technologii w sposób wpisujący się w globalne strategie rozwoju oparte na social media marketing,
• zaplanować i zrealizować kampanię „e – marketingową” samodzielnie oraz pracując w zespole,
• wykorzystać “big data” czyli zbiory danych, zwłaszcza tych dostępnych w social mediach, do personalizacji przekazu marketingowego, oferty produktowej i targetowania sprzedaży,
• podjąć współpracę i organizować działalności handlową w sferze międzynarodowej,
• posługiwać się narzędziami komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej do budowania wizerunku organizacji, wizerunku pracodawcy tzw. employer branding, promocję marki,
• uruchomić własną działalność gospodarczą w internecie i wykorzystywać internet w działalności gospodarczej,
• prowadzić działania w zakresie e-marketingu ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa danych oraz etycznego postępowania.
Perspektywy zawodowe:
• stanowiska specjalistyczne w zakresie marketingu i sprzedaży w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych
• funkcje menedżerskie w działach marketingu i sprzedaży przedsiębiorstw i innych organizacji biznesowych
• pracownicy agencji reklamowych, marketingowych i konsultingowych
• przedsiębiorcy prowadzący własną działalność, którzy chcą rozwinąć działalność marketingową i handlową ze szczególnym uwzględnieniem technologii cyfrowych
Studia magisterskie na specjalności e-biznes& zarządzanie firmą dostarczają najnowszą wiedzę z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej oraz wyrabiają umiejętności niezbędne do prowadzenia działalności biznesowej w Internecie. Studia mają charakter przekrojowy – obejmują zagadnienia z e-biznesu i zarządzania firmą, nauczane w ujęciu praktycznym oraz niezbędną podbudową teoretyczną.
Program studiów i w/w specjalność pomyślana jest tak, aby umożliwić spojrzenie na konkurowanie firm z wykorzystaniem Internetu z różnych perspektyw: zarządzania, handlu elektronicznego oraz technologii informacyjnych. Celem kształcenia na specjalności E-biznes & zarządzanie firmą jest dostarczenie kompleksowej wiedzy, która pozwoli absolwentom na rozwijanie kompetencji i umiejętności analityczno-zarządczych. Zdobywają kompetencje pozwalające na podejmowanie właściwych decyzji dotyczących zarówno strategii organizacji jako całości, jak i strategii funkcjonalnych.
Absolwenci będą posiadać umiejętności skutecznego kierowania, a w szczególności:
- komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz organizowania pracy zespołowej i pracy własnej;
- potrafią zaprojektować przedsięwzięcie w gospodarce cyfrowej, w szczególności w zakresie modelu biznesu i strategii ukierunkowanych na rozwój relacji z klientami i innymi interesariuszami,
- potrafią krytycznie analizować, interpretować i oceniać zjawiska z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej.
Perspektywy zawodowe
- przedsiębiorstwa i inne organizacje biznesowe;
- własna działalność gospodarcza, w szczególności E-biznes;
- handel elektroniczny;
- elektroniczne przedsiębiorstwa.