PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA
To jedyne studia, które dają uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela. Od roku akademickiego 2019/2020 pozwolenie na prowadzenie studiów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela mają wyłącznie Uczelnie, które spełniają warunki prawne określone w Ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Akademia WSEI posiada uprawnienia i spełnia warunki niezbędne do prowadzenia studiów na Pedagogice wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Poziom: Studia jednolite magisterskie
Tryb: Stacjonarne / Niestacjonarne SN realizowane są w systemie hybrydowym 50% online
Czas trwania: 5 lat/10 semestrów
Praktyki: Zgodnie ze Standardami Kształcenia Nauczycieli
Tytuł zawodowy: Magister
Profil: Praktyczny profil studiów
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, to jedyne studia, które dają uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela. Od roku akademickiego 2019/2020 pozwolenie na prowadzenie studiów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela mają wyłącznie Uczelnie, które spełniają warunki prawne określone w Ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Akademia WSEI posiada uprawnienia i spełnia warunki niezbędne do prowadzenia studiów na Pedagogice wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Jeżeli tak to Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!
Jednolite studia magisterskie – dla kogo?
- To świetny wybór dla osób nastawionych na zdobywanie wiedzy w określonym obszarze i posiadających ambicję, by stać się prawdziwymi specjalistami w swej dziedzinie.
- Studiowanie na pięcioletnim kierunku, połączone z praktykami w branży już od pierwszego roku, umożliwi absolwentowi nie tylko zdobycie potrzebnej wiedzy i doświadczenia, ale także zapewni mu olbrzymią przewagę na rynku pracy.
- Uczelnia zapewnia nie tylko kadrę składającą się z uznanych praktyków, ale także stawia na praktyczność nauczania. Student Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej będzie uczestniczył w licznych zajęciach warsztatowych, dzięki czemu będzie lepiej przygotowany do pierwszych praktyk w szkołach lub przedszkolach.
- Studenci kierunku zostaną objęci tutoringiem, czyli spersonalizowaną metodą edukacji, która ma służyć rozwijaniu potencjału i motywowaniu do samorozwoju. Tutoring akademicki pomaga w rozwijaniu określonego obszaru wiedzy, umiejętności samodzielnego jej zdobywania, uczy sztuki wykorzystywania własnych talentów oraz wzmacnia zainteresowania studenta. Proces współpracy nakierowany jest na rozwój podopiecznego w zakresie umiejętności akademickich tj. pisanie tekstów, prezentacja wiedzy, dyskusja.
SYLWETKA ABSOLWENTA
- Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się.
- Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu.
- Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
- Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
- Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.
- Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności.
- Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.